Souboje

Informace v podcastu na Games.cz přinesly zajímavé informace o soubojovém systému.

Combat

Něco už je zmíněno v části zbraně.

  • Existuje 8 typů útoků.
  • Krytí je možné provádět buď automaticky, nebo přesně reagovat na protivníka. Automatické krytí je náročnější na výdrž, takže hrozí, že hráče nepřítel utahá.
  • Faktor staminy (výdrže) by vůbec měl hrát významnou roli při soubojích. Souboj podobně jako v realitě nemusí vždy skončit smrtí jedné ze stran, ale unavenější bojovník se může vzdát.
  • Staminu vyčerpávají i útoky, takže nebude možné snadno zabíjet stovky nepřátel bez nějaké regenerace.
  • Bojovat půjde (zjednodušeně) i při jízdě na koních.
  • Velké bity by v první části hry (Act I) měly být maximálně dvě.
  • Souboje mají propracovanou fyziku. V malém prostoru se může stát, že se při velkém napřáhnutí meč reálně zbrzdí o okolní prostředí.

Kůň

Popis soubojů v Alfě 0.5 od Viktora Bocana z oficiálního fóra:

Ve skutečnosti je to opravdu tak, že nakonec je sečných útoků pět (sekat „doprostřed“ postrádá smysl – v reálu všechny útoky směřují doprostřed, jen z různých stran). Bodné jsou (už drahnou dobu) dva: když míříte na hlavu, vedou na hlavu (bodnutí do obličeje, au), když míříte jinam, vedou na střed. To je jednak proto, že nedává moc smysl píchat někoho mečem „vpravo dolů pod žebra“, jednak se nám tím hodně zjednodušil systém.

Novinka v A.05 je pak to, že je někdy vybrán i střed růžice (šestá zóna). Nic to nemění na funkčnosti, stane se to, když bodnete a nepokračujete hned dalším útokem. Díky tomu, že se automaticky nemění zóna na některou z vnějších, může postava zůstat v postoji s mečem vodorovně (vnitřní kryt), což dřív nešlo (resp. v původním systému, kdy se neměnila automaticky po seku zóna na následnou, to šlo, tímhle jsme to tam tedy částečně vrátili).

6 komentářů u „Souboje

  1. Pingback: Dojmy ze hry v podcastu na Games.cz | Kingdom Come: Deliverance

  2. Pingback: Rozhovor s Danem Vávrou na Gameswelt.tv | Kingdom Come: Deliverance

  3. Petr L.

    V této větě máte chybu, cituji „Velké bity by v první části hry (Act I) měly být maximálně dvě.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *