Souboje

Informace v podcastu na Games.cz přinesly zajímavé informace o soubojovém systému.

Combat

Něco už je zmíněno v části zbraně.

  • Existuje 8 typů útoků.
  • Krytí je možné provádět buď automaticky, nebo přesně reagovat na protivníka. Automatické krytí je náročnější na výdrž, takže hrozí, že hráče nepřítel utahá.
  • Faktor staminy (výdrže) by vůbec měl hrát významnou roli při soubojích. Souboj podobně jako v realitě nemusí vždy skončit smrtí jedné ze stran, ale unavenější bojovník se může vzdát.
  • Staminu vyčerpávají i útoky, takže nebude možné snadno zabíjet stovky nepřátel bez nějaké regenerace.
  • Bojovat půjde (zjednodušeně) i při jízdě na koních.
  • Velké bity by v první části hry (Act I) měly být maximálně dvě.
  • Souboje mají propracovanou fyziku. V malém prostoru se může stát, že se při velkém napřáhnutí meč reálně zbrzdí o okolní prostředí.

Kůň

Popis soubojů v Alfě 0.5 od Viktora Bocana z oficiálního fóra:

Ve skutečnosti je to opravdu tak, že nakonec je sečných útoků pět (sekat „doprostřed“ postrádá smysl – v reálu všechny útoky směřují doprostřed, jen z různých stran). Bodné jsou (už drahnou dobu) dva: když míříte na hlavu, vedou na hlavu (bodnutí do obličeje, au), když míříte jinam, vedou na střed. To je jednak proto, že nedává moc smysl píchat někoho mečem „vpravo dolů pod žebra“, jednak se nám tím hodně zjednodušil systém.

Novinka v A.05 je pak to, že je někdy vybrán i střed růžice (šestá zóna). Nic to nemění na funkčnosti, stane se to, když bodnete a nepokračujete hned dalším útokem. Díky tomu, že se automaticky nemění zóna na některou z vnějších, může postava zůstat v postoji s mečem vodorovně (vnitřní kryt), což dřív nešlo (resp. v původním systému, kdy se neměnila automaticky po seku zóna na následnou, to šlo, tímhle jsme to tam tedy částečně vrátili).

12 komentářů u „Souboje

  1. Pingback: Dojmy ze hry v podcastu na Games.cz | Kingdom Come: Deliverance

  2. Pingback: Rozhovor s Danem Vávrou na Gameswelt.tv | Kingdom Come: Deliverance

    1. Etraton

      Trochu nedomyšlený je souboj s Prckem v kostele v Přibyslavicích, vyléčit se nedá a stamina je podle zdraví a po bitvě se mi nikdy nepodařilo dostat se tam nezraněn. Už jsem zkoušel x krát a ještě jsem ho neporazil. Vzhledem, že postava je začínající tak se asi budu muset vrátit zpět o pár hodin hraní a nejdříve cestovat a trénovat.

      1. Olicz

        Kdyz toho smejda v tech Pribyslavicich hnedka na zacatku souboje strelis sipem do ksichtu tak hnedka lehne a animacka.Pak este jsem vychital kdyz jse ke konci hry dostanes do taboru na Vranove vsechno tam splnis a jdes pokecat s vudcem lapku tak jsi jde dat vsechny veci do bedny hnedka kousek od vchodu a neseberou ti je az te budou vyslichat pak jen vyplizis ven sup do truhly a hura pric.

  3. Petr L.

    V této větě máte chybu, cituji „Velké bity by v první části hry (Act I) měly být maximálně dvě.“

  4. Jára

    Bude ve hře klání dřevci přidáno později? udělalo by to atmosféru reálného středověku . Boj na koních by byl také pěkný a možná by to ještě chtělo přidat otevřený celé české království a to aby jsme se mohli stát šlechticem se svou armádou a hradem a tdk… To by jste mohli přidat později kupovalo by to ještě více lidí třeba (celý svět)

    Ps: chce to cz dabing

  5. Olicz

    Jinak za me super hra ode dne vydani u toho sedim a nemuzu jse nabazit.Pan Vavra je RPG buh.Cekam Act 2 doufam ze jse dockam co nejdriv.A tech par bugu co jsem ve hre potkal no co ktera hra je nemela hnedka po vydani.Treba Witcher 3 nebo Skyrim.Jinak souhlas ze by to chtelo ty klani na konich nejaky ritirsky turnaje a taky nejaky kejklire do mesta a tak.Ale verim ze to este doladej. PS. PROSIM POKRACOVANI.

  6. Tomas. K

    Ten soubojovy system je strasna RAKOVINA…. na dualschocku se to vubec neda hrat…. zasadim ranu a dostanu tri….. za sebe rikam ze na ps4 to vubec nemelo vyjit kdyz ani nemaj tuseni jakse to bude ovladat….. a o odemykaní zamku ani nemluvim…. jako ani kdyby nezkousely jakcse to bude ovladat……

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *