Adaptivní hudba v Kingdom Come

Adam Sporka v časopise Buď FIT popsal, jak funguje adaptivní hudba v Kingdom Come.

Adaptivní hudba (též označována jako dynamická či interaktivní) plynule reaguje na stav hry přehráváním svých částí tak, aby změny v přehrávání dávaly „hudební smysl”: aby skladba nenásilně přešla z klidné do dramatické části při příchodu nepřátel či aby se plynule změnila instrumentace při přechodu z lokace do jiné lokace.

Většina her používá jednoduché schéma, kdy se v daném levelu přehrává stále dokola jedna zvuková smyčka.

klasicka

U lineárních her to není problém. Je přibližně daná doba, kterou hráč v levelu stráví, podle čehož je potom smyčka dlouhá.

U RPG v otevřeném světě jako je Kingdom Come, kde není jasné, co se kdy odehraje, ale není takový postup nejlepší možný.

Ve hře od Warhorse má daná skladba každý přibližně 10–15 vteřin tzv. odbočku pro plynulý přechod na skladbu jinou.

odbocky

Toto platí pouze pro hudbu při procházení krajinou. V některých případech (jako např. začátek souboje) není možné čekat mnoho vteřin na změnu hudby. Existují tedy i okamžité přechody realizované virblem na zavěšeném činelu.

Celý článek začíná na straně 14 v tomto PDF.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *