Martin Klíma: Počítačové hry, historie a prožívání dějin

Martin Klíma

8. dubna 2015 bude mít přednášku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze producent Kingdom Come a spoluzakladatel studia Warhorse Martin Klíma.

Martin Klíma je jedním ze zakladatelů herního studia Warhorse Studios, které v současné době vyvíjí hru Kingdom Come: Deliverance. Tvůrci hry přitom zavrhli tradiční svět žánru RPG her – místo kouzel, draků a elfů bude hráč konfrontován s krizí českého státu počátku 15. století, Zikmundem Lucemburským, počátkem husitské revoluce a každodenností pozdního středověku jihovýchodně od Prahy. Velké dějiny ale tvůrcům hry slouží pouze jako kulisy pro vykreslení příběhů obyčejných lidí středověkého univerza. Co však z tohoto napětí mezi rekonstrukcí historické reality a herní fikcí pro tvůrce (a potažmo hráče) vyplývá? Je možné si znovu prožít středověk? A co to znamená pro vztah současné populární kultury a dějin? Otázka je o to zajímavější vzhledem k nadcházejícímu 600. husovskému výročí. Spolek studentů historie FFabula FF UK vás srdečně zve na přednášku a debatu.

Veřejná událost na Facebooku.

1 komentář u „Martin Klíma: Počítačové hry, historie a prožívání dějin

  1. Pingback: Dan Vávra bude diskutovat ve Face to Face | Kingdom Come: Deliverance

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *